Projekti

MaRSovci vsako leto v skupinah pripravijo projekt, ki ga na koncu predstavijo. Letošnji projekti so prikazani spodaj, povzetke vseh dosedanjih MaRSovskih projektov pa lahko najdete tu.

Gnetenje prostorov

katarina
Avtorji projekta:

Lenart Dolinar, Gimnazija Bežigrad

Katarina Grilj, Srednja šola Slovenska Bistrica

Luka Peruš, Gimnazija Ravne na Koroškem

Mentor:

Katarina Šipec, FMF, Univerza v Ljubljani

V članku sta definirani topologija in homotopija ter predstavljeni primeri homotopije. Definirana je retrakcija in dokazana ekvivalenca med obstojem retrakcije diska na sfero in kontraktibilnostjo krožnice ter predstavljena razlika med šibkim in krepkim deformacijskim retraktom.

Članek


Štetje preko neskončnosti

nejc

Avtorji projekta:

Zara Barbarić, Gimnazija Bežigrad

Nika Bogataj Golc, Gimnazija Kranj

Tina Tiara Opalič, I. gimnazija v Celju

Mentor:

Nejc Zajc, FMF, Univerza v Ljubljani

Spraševali smo se, kako šteti dlje od neskončnosti, zato smo se v projektu posvetili ordinalnim številom. Zanje smo definirali računske operacije in si ogledali pravila za računanje z njimi.

Članek


Pošiljanje paketov po d-dimenzionalni kocki

david

Avtorji projekta:

Juš Kocutar, II. gimnazija Maribor

Matej Knap, Gimnazija Bežigrad

Kaja Rajter, II. gimnazija Maribor

Mentor:

David Opalič, ETH Zürich

Vsako oglišče d-dimenzionalne kocke želi poslati paket v neko ciljno oglišče. Predstavimo determinističen algoritem in izpostavimo primere, v katerih je počasen. Z dodajanjem naključnega koraka ga ''pohitrimo'' in to dokažemo.

Članek


Osnove kriptografije in ElGamalov digitalni podpis

nino
Avtor projekta:

Nives Gošnjak, Splošna Gimnazija Velenje

Samo Krejan, Gimnazija Bežigrad

Hugo Trebše, Gimnazija Bežigrad

Mentor:
Nino Cajnkar, FMF, Univerza v Ljubljani

Pri projektu smo se spoznali z osnovami kriptografije in abstraktne algebre in ugotovili, da nam varnost pri kodiranju zagotavljajo dekodirni ključi in ne algoritmi. Pogledali smo si različne šifre in napade nanje, kako deluje Diffie-Hellmanova shema ter ElGamalov digitalni podpis in napad nanj.

Članek


Möbiusove transformacije

izak

Avtorji projekta:

Miha Brvar, Gimnazija Bežigrad

Manca Ernst, I. gimnazija v Celju

Tjaša Gregorič, Gimnazija Ledina

Mentor:

Izak Jenko, FMF, Univerza v Ljubljani

Ukvarjali se bomo z Möbiusovimi transformacijami. To so preslikave v kompleksni ravnini s točko v neskončnosti, ki ohranjajo krožnice in premice. Obravnavali bomo tudi stereografsko projekcijo, ki slika točke s sfere na ravnino.

Članek


Numerično reševanje nelinearnih enačb

jakob

Avtorji projekta:

Domen Klopčič, Srednja šola Domžale

Kanisaja Nika Kovačič, Gimnazija Poljane

Adam Rakun, Gimnazija Ledina

Mentor:

Jakob Svetina, FMF, Univerza v Ljubljani

Ali ste vedeli, da računalnik ni samo za igranje igric? V našem projektu smo ugotovili, da je lahko zelo priročen pripomoček za matematike, saj lahko namesto nas opravi težko delo. Zato smo napisali nekaj algoritmov, po katerih nam računalnik najde rešitve nelinearnih enačb (in to s čisto majhno napako).

Članek


Linearna regresija

zan

Avtorji projekta:

Kiana Petrič, Waldorfska šola Ljubljana

Nejc Ocepek, Gimnazija Šiška

Timotej Vičar, Gimnazija Vič

Mentor:

Žan Hafner Petrovski

V članku se spoznamo z osnovno metodo strojnega učenja, to je z linearno regresijo. Pri tem postopku želimo znanim podatkom prirediti čim bolj prilegajočo se premico, za izpeljavo njenega predpisa pa potrebujemo odvod. Prek znanega pojma naklona premice spoznamo njegov geometrijski pomen, ki nam koristi pri razumevanju iskanja ekstremov odvedljivih funkcij - taka pa je tudi funkcija cene regresijske premice, ki v svojem minimumu določi oba koeficienta premice.


Ravninski grafi

bor

Avtorji projekta:

Matic Bratina, Gimnazija Koper

Eva Bračun, Gimnazija Kranj

Živa Kovačič, II. gimnazija Maribor

Mentor:

Bor Grošelj Simić


Avtorja fotografij: Žan Hafner Petrovski in Bor Grošelj Simić