MaRSovci po skupinah pripravijo projekt, ki ga na koncu predstavijo. Letošnji projekti so prikazani spodaj, povzetke vseh dosedanjih MaRSovskih projektov pa lahko najdete tu.
MaRSovska geometrija
Erik Kladošek, Prva gimnazija Maribor
Teja Štrekelj, Srednja šola Veno Pilon Ajdovščina
Mentorica:
Tjaša Vrhovnik, FMF, Univerza v Ljubljani
Pri projektu smo spoznali izreke elementarne geometrije. Dokazali smo Apolonijev in Cevov izrek, s pomočjo katerega smo dokazali obstoj nekaterih znamenitih točk trikotnika. Navedli smo splošnejši Menelajev izrek in izpeljali Stewartov izrek. Ogledali smo si še Eulerjevo premico in krožnico devetih točk.
Konstruktibilna števila
Avtorji projekta:
Matija Likar, II. gimnazija Maribor
Živa Kocijan, Gimnazija Bežigrad
Gal Zajc, Gimnazija Bežigrad
Mentorica:
Klara Drofenik, FMF in FRI, Univerza v Ljubljani
Pri projektu iščemo števila, ki jih lahko konstruiramo zgolj z ravnilom in šestilom. Spoznali smo probleme kvadrature kroga, trisekcije kota in podvojitve kocke, za katere smo z uporabo grup in razširitev pokazali, da so nerešljivi.
Eliptične krivulje
Lovro Drofenik, I. gimnazija v Celju
Neža Vipavc, Šolski center Velenje, Gimnazija
Mentor:
Rok Havlas, FMF, Univerza v Ljubljani
Verižni ulomki
Avtorji projekta:
Žan Hozjan, Srednja šola Slovenska Bistrica
Patrik Kušter, Gimnazija in ekonomska srednja šola Trbovlje
Urban Vesel, Šolski center Velenje, Gimnazija
Mentor:
Nejc Zajc, FMF, Univerza v Ljubljani
Obstaja več načinov za reševanje linearnih diofantskih enačb. V našem projektu smo si ogledali način reševanja z verižnimi ulomki. Rešili smo problem razdelitve sadežev na tujem planetu, pri tem pa smo si pomagali z Wallis – Eulerjevimi rekurzivnimi enačbami.
Cayleyev izrek
Damjan Filipovski, American High School Skopje
Vid Kavčič, Srednja šola Črnomelj
Mentor:
Jakob Jurij Snoj, FMF, Univerza v Ljubljani
Polyeva teorija
Ajda Macuh, II. gimnazija Maribor
Gregor Kovač, Elektrotehniško-računalniška strokovna šola in gimnazija Ljubljana – VEGOVA
Staš Horvat, II. gimnazija Maribor
Mentorica:
Petra Podlogar, FMF, Univerza v Ljubljani
Centralni limitni izrek
Naum Kostoski, Gimnazija Bežigrad
Lucija Matijašić, Gimnazija Bežigrad
Andrej Matevc, Gimnazija Vič
Mentor:
Žan Hafner Petrovski, FMF, Univerza v Ljubljani
Pri našem projektu smo se ukvarjali z verjetnostjo in spoznali osnovne pojme statistike. Z enostavnimi primeri, kot je met kovanca, smo si postavili vprašanja, na katera je odgovoril centralni limitni izrek. Čeprav smo ta izrek uporabili na Marsu, smo prepričani, da nam lahko pomaga tudi na Zemlji.
Ulovimo lopova!
Avtorji projekta:
Luka Svenšek, Srednja poklicna in tehniška šola Murska Sobota
Daša Čebulj, Gimnazija Vič
Mia Zala Smrečnik, Gimnazija Celje – Center
Mentor:
Simon Brezovnik, FNM, Univerza v Mariboru
Projekt obsega strateško analizo igre Lopov in policisti, pri čemer si pomagamo z metodami teorije grafov. Igra predstavlja eno izmed modifikacij dobro znane igre Pac-Man, cilj igre pa je določiti najmanjše število policistov, ki lahko na izbranem igralnem polju ulovijo lopova. Namen projekta je s pomočjo matematičnega znanja policistom olajšati delo in jim na še tako kompleksnem terenu pomagati za vedno uloviti nepridiprava.
Teorija odločanja
Avtorji projekta:
Jan Kamnikar, Gimnazija Bežigrad
Alen Cigler, Šolski center Celje, Srednja šola za kemijo, elektrotehniko in računalništvo
Daniel Blažič, Gimnazija Vič
Mentor:
Jakob Svetina, FMF, Univerza v Ljubljani
Ali ste se kdaj vprašali, kako se pravilno odločati? Mi smo se! Najprej smo se seznanili z osnovami verjetnosti in računanjem z dogodki, nato pa smo se podali na pomembno avanturo na Mars, kjer smo spoznali nekaj različnih pristopov do odločanja