MaRSovci po skupinah pripravijo projekt, ki ga na koncu predstavijo. Letošnji projekti so prikazani spodaj, povzetke vseh dosedanjih MaRSovskih projektov pa lahko najdete tu.
(Ne)rešljiva Rubikova kocka in grupe
Avtorji projekta:
Klara Drofenik, I. gimnazija v Celju
Maša Lah, Gimnazija Ptuj
Sabina Boršić, Gimnazija Celje – Center
Mentor:
Rok Gregorič, FMF, Univerza v Ljubljani
Cilj našega projekta je bil ugotoviti kriterij za rešljivost Rubikove kocke. Zato smo spoznali nekaj osnov grup, podrobneje simetrične in ciklične grupe ter generiranost. To znanje smo aplicirali na Rubikovo kocko in ugotovili, katere konfiguracije Rubikove kocke je možno dobiti s premiki stranic.
Apolonijev problem
Avtorji projekta:
Ana Štuhec, II. gimnazija Maribor
Tamara Pogačar, Gimnazija Kranj
Petra Podlogar, Gimnazije Kranj
Mentorica:
Tatiana Elisabet Sušnik, FMF, Univerza v Ljubljani
Kruha in MaRSovskih iger
Avtorji projekta:
Živa Kadunc, SVŠGL – umetniška gimnazija
Evgenija Burger, Gimnazija Novo mesto
Karmen Zupančič, Gimnazija Novo mesto
Mentorica:
Anja Petković, FMF, Univerza v Ljubljani
Reševali smo problem gladiatorjev s prenosom moči. Tega smo se lotili s pomočjo verjetnosti, zato smo najprej spoznali njene osnove. Ukvarjali smo se s popolno indukcijo, ki nam je pomagala ugotoviti pravilni vrstni red gladiatorjev.
Kitajski izrek o ostankih
Avtorji projekta:
Lucija Pinterić, II. gimnzija Maribor
Tina Mozetič, Srednja šola Veno Pilon Ajdovščina
Ana Knap, Gimnazija Ledina
Mentorica:
Živa Urbančič, FMF, Univerza v Ljubljani
V članku si bomo pogledali sistem reševanja kongruenčnih enačb. Najprej bomo spoznali Bezoutovo identiteto in kongruenco ter nato pridobljeno znanje navezali na kitajski izrek o ostankih. Naučili se bomo reševati sisteme s kongruenco in tako rešili problem o veverički Jasni.
Hipohamiltonovi grafi
Avtorji projekta:
Bor Grošelj Simić, Gimnazija Vič
Marko Čmrlec, Gimnazija Bežigrad
Mentorica:
Vesna Iršič, FMF, Univerza v Ljubljani
Predsednik kluba MaRSovcev je želel organizirati srečanje vseh članov. Želel je najti sedežni red za okroglo mizo, tako da bi bila soseda vedno prijatelja. To žal ni bilo mogoče. Bi pa bilo mogoče, če bi manjkal katerikoli od MaRSovcev. Pri projektu smo se ukvarjali s vprašanjem, koliko članov mora imeti klub in kateri izmed njih morajo biti prijatelji.
Zadnji Fermatov izrek
Avtorji projekta:
Ajda Frankovič, Gimnazija Velenje
Jernej Grlj, Škofijska klasična gimnazija Šentvid
Gregor Kikelj, SEŠTG
Mentor:
Rok Havlas, FMF, Univerza v Ljubljani
Fermatov zadnji izrek je kar tri stoletja in pol veljal za najtežji matematični problem, dokler ga ni leta 1995 dokazal angleški matematik Andrew Wiles. V nalogi smo pokazali poseben primer tega izreka, po poti pa smo spoznali nekaj metod iz teorije števil.
MaRSovske igre
Avtorji projekta:
Rok Jurinčič, Škofijska Gimnazija Vipava
Sarah Ramadani, I. gimnazija Maribor
Nino Cajnkar, II. gimnazija Maribor
Mentorica:
Jana Vidrih, FMF, Univerza v Ljubljani
Kaleidocikli
Avtorji projekta:
Katja Kozlevčar, Srednja vzgojiteljska šola in gimnazija Ljubljana
Tina Šafarič, Gimnazija Velenje
Katharina Pavlin, Gimnazija Kranj
Mentor:
David Gajser, II. gimnazija Maribor
Kot radovedne MaRSovke smo se ukvarjale predvsem z vprašanji, katere kaleidocikli je sploh mogoče izdelati in kateri niso skladni z zakoni matematike ter zakaj.