|
MaRSovci po skupinah pripravijo projekt, ki ga na koncu predstavijo. Letošnji projekti so prikazani spodaj, povzetke vseh dosedanjih MaRSovskih projektov pa lahko najdete
tu.
MaRSovski projekti 2015
Heksafleksagoni
|
Avtorji projekta:
Katarina Bajc, Gimnazija Bežigrad
Vid Prezelj, Gimnazija Bežigrad
Živa Kadunc, SVŠGL
Mentor:
David Gajser, FMF, Univerza v Ljubljani
Kaj narediti iz odvečnih trakov papirja? Ena izmed možnosti so hexaflexagoni, ki imajo kar nekaj zanimivih lastnosti. V našem projektu smo se lotili raziskovanja teh nenavadnih objektov in množično ustvarjali različne hexaflexagone.
Video, Tri Heksafleksagon
|
|
Taylorjeva vrsta in pi
|
Avtorji projekta:
Nadja Ogrinc, I. gimnazija v Celju
Patrik Istinič, Vegova
Žan Hafner Petrovski, Gimnazija Jožeta Plečnika
Mentorica:
Jana Vidrih, FMF, Univerza v Ljubljani
Marsovski ljubitelji matematike so od nekdaj iskali odgovore na različna vprašanja. Njihova najnovejša naloga je čim bolj natančno narisati funkcije sinus, kosinus, logaritem in druge. Zagnani Marsovčki so se problema lotili s pomočjo polinomov. Naloga je bila zahtevna, a hkrati zelo zanimiva. Na poti so odkrili tudi neskončno vrsto za izračun pi-ja.
Članek
|
|
Abel-Ruffinijev izrek
|
Avtorji projekta:
Jernej Grlj, Škofijska klasična gimnazija Šentvid
Jasmina Pegan, Gimnazija Nova Gorica
Mentor:
Rok Gregorič, FMF, Univerza v Ljubljani
V tem članku smo dokazali Abel-Ruffinijev izrek s pomočjo permutacij zank na kompleksni ravnini.
Članek
|
|
Veliko Marsovsko tekmovanje
|
Avtorji projekta:
Val Fišinger, Gimnazija Jožeta Plečnika
Rok Jurinčič, Škofijska gimnazija Vipava
Klara Drofenik, I. gimnazija v Celju
Mentor:
Vid Kocijan, FMF in FRI, Univerza v Ljubljani
Ukvarjali smo se z igro Nim in z uporabo teorijo iger. Razkrinkali smo strategijo 10-kratnega marsovskega prvaka v igri Nim.
Video
|
|
Banachovo skrčitveno načelo
|
Avtorji projekta:
Nejc Zajc, Gimnazija Velenje
Ana Štuhec, II. gimnazija Maribor
Maša Smajila, I. gimnazija v Celju
Mentorica:
Neža Žager Korenjak, FMF, Univerza v Ljubljani
Naša MARSovski projekt se je začel z zanimivo uganko o pravokotniku razdeljenem na pet barvnih pasov. Nanj smo morali položiti paličico pobarvano v enakem barvnem zaporedju, to pa storiti tako, da se nobeni barvi ne prekrivata. Saj ne pravimo, da MARSovski astronavti nismo vsemogočni, vendar te naloge nismo mogli rešiti. V članku si lahko ogledate zakaj ne.
Članek
|
|
Zločin in kazen v baletni dvorani
|
Avtorji projekta:
Martin Molan, Gimnazija Bežigrad
Tjaša Bajc, Gimnazija Poljane
Vid Rotvejn Pajič, Gimnazija Bežigrad
Mentorica:
Vesna Iršič, FMF, Univerza v Ljubljani
V okrogli baletni dvorani se v popolni temi nahajata ropar in policist. Slednji mu zre v hrbet, vidi le medel obris, a ta je dovolj. Njegova pištola je v pripravljenosti, zdaj ga mora le še opozoriti in mu z baterijo posvetiti v obraz. A hkrati ga prešine, da ne sme izdati svojega položaja, drugače utegne postati nevarno. Naenkrat se spomni, da so stene dvorane prekrite z ogledali. Morda bi lahko posvetil v ogledalo in žarek bi se nato odbil naravnost do roparja, a to porodi nov problem: v katero smer naj posveti, da z enim odbojem svetlobe osvetli roparja?
Članek, Animacija 1(GeoGebra), Animacija 2(GeoGebra)
|
|
Urejevalna razdalja
|
Avtorji projekta:
Gregor Kikelj, SEŠTG
Nino Cajnkar, II. gimnazija Maribor
Mentorica:
Anja Petković, FMF, Univerza v Ljubljani
Pridni tajnici z MARS-a, ki se pogosto zatipka, za vsako napačno napisano besedo program predlaga nekaj pravilno napisanih besed. Ugotovili smo, da si računalnik pomaga z izračunom urejevalne razdalje med besedami. Spoznali smo algoritem za računanje urejevalne razdalje in ga sprogramirali v Javi.
Članek
|
|
Problem umetnostne galerije
|
Avtorji projekta:
Tilen Lipush Rebernak, SGGOŠ
Sonja Mavri, Srednja strojna in kemijska šola Ljubljana
Katharina Pavlin, Gimnazija Kranj
Mentor:
Matej Roškarič, FNM, Univerza v Mariboru
Predstavili bomo Kleejev problem umetnostne galerije, kjer proučujemo minimalno število paznikov, ki jih potrebujemo, da lahko nadzorujejo celotno galerijo. Ogledali si bomo njegovo rešitev in nekatere izpeljanke tega problema.
Video, Aplikacija (GeoGebra)
|
|
|
|