|
MaRSovski projekti 2014
Marsovska frizura
|
Avtorji projekta:
Vid Kocijan, Gimnazija vič, Ljubljana
Tjaša Košenina, I. Gim Celje, Celje
Mentor:
David Gajser, FMF, Univerza v Ljubljani
Na MARS je prišlo pismo razvajenega marsovca Poldeta, ki si je zaželel novo frizuro. Priskočili smo mu na pomoč in v programu POV-Ray izdelali model frizure tako, da smo vsak las oblikovali z uporabo zlepkov. Vabljeni k ogledu našega frizerskega podviga.
Video
Animacija (izdelano s programom POV-Ray)
|
|
Catalanova števila
|
Avtorji projekta:
Kristina Bajcer, Šola za storitvene dejavnosti, Velenje
Tina Zwittnig, SVŠG, Ljubljana
Mentorica:
Lara Kozarski , FMF, Univerza v Ljubljani
14 Marsovcev se odpravi opazovat Venero. Vstopnina v observatorij znaša 5€. Polovica obiskovalcev plača z bankovcem za 5€, polovica pa z bankovcem za 10€. Ker je blagajna na začetku prazna, blagajnik pa želi vsakemu sproti vrniti denar, se morajo Marsovci razporediti v vrsto tako, da bo to mogoče. Je način razporeditve en? Jih je več kot 50? Jih je morda več kot 100? Odgovor smo poiskali s pomočjo Catalanovih števil.
Video
|
|
Mandelbrotova množica
|
Avtorji projekta:
Ana Štuhec, II. gimnazija Maribor, Maribor
Staša Eichmeier, SERŠ Maribor, Maribor
Mentorica:
Jana Vidrih, FMF, Univerza v Ljubljani
Vas zanima kaj imajo skupnega dolina morskih konjičkov, krona in matematika? Me smo ugotovile, da se vse to skriva v Mandelbrotovi množici. Točke, ki ne pripadajo Mandelbrotovi množici rišemo v različnih barvah, ki jih določimo s pomočjo kompleksne funkcije. Dobimo srčkan fraktal, ki ga lahko povečujemo in povečujemo in povečujemo do onemoglosti.
Video
|
|
Königsberški mostovi
|
Avtorji projekta:
Petra Podlogar, Gim Kranj, Kranj
Jan Škoberne, I. Gim Celje, Celje
Mentor:
Nejc Rosenstein, FMF, Univerza v Ljubljani
Ogledali smo si, kako lahko z znanjem matematike rešimo uganko, ki je stoletja nazaj zabavala prebivalce mesta Königsberg. Meščani so se med sprehajanjem spraševali, če bi se bilo možno skozi mesto sprehoditi tako, da bi pri tem vsak most prečkali le enkrat. Mi pa smo namesto nog uporabili sive celice ter si pri iskanju odgovora pomagali z osnovami teorije grafov.
Video
|
|
Premonsnost kvadrik
|
Avtorji projekta:
Živa Urbančič, Gimnazija Vič, Ljubljana
Tilen Lučovnik, Gimnazija Vič, Ljubljana
Mentor:
Rok Gregorič, FMF, Univerza v Ljublajni
Kvadrike so druge najenostavnejše ploskve, takoj za ravninami. Nekatere med njimi se pojavljajo v vsakdanjem življenju. Ukvarjali smo se z vprašanjem, ali se na njih
pojavljajo premice, in če, koliko. Če skozi vsako točko ploskve poteka vsaj ena premica, ki v celoti leži na ploskvi, je ta ploskev premonosna. Ugotovili smo, da poznamo
kvadrike brez premic (torej nepremonosne), premonosne in celo dvojno premonosne kvadrike. Da smo si nekatere kvadrike lažje predstavljali, smo si pomagali s slikami in z
animacijami, ki smo jih naredili s pomočjo programa POV-Ray.
Video
|
|
Ciklogoni
|
Avtorji projekta:
Arthur-Louis Heath, Gimnazija Bežigrad, Ljubljana
Jakob Jurij Snoj, Gimnazija Novo mesto, Novo mesto
Mentorica:
Vesna Iršič, FMF, Univerza v Ljubljani
Predstavljajte si, da se nekega lepega, sončnega dne odpravljate
na vožnjo s kolesom in povozite žvečilni gumi. Začnete se spraševati,
kakšno pot ta žvečilni gumi opravi. Naenkrat vas spreleti, kaj bi se
zgodilo, če bi imelo vaše kolo kvadratna ali celo trikotna kolesa. V
našem projektu smo raziskovali ravno to - dolžino krivulje, ki jo
prepotuje oglišče pravilnega večkotnika v enem obratu, če večkotnik
kotalimo.
Ukradu sem biciku,
predelu sm ga mau.
Iz kroga v kvadrat,
da naujo me spoznal.
Povozu sm čikgumi,
začel se je vrtet.
Zračunu cikloido,
da znam zdaj to za pet.
Video
|
|
Linearne diofantske enačbe
|
Avtorji projekta:
Katharina Pavlin, Gimnazija Kranj, Kranj
Matevž Raspet, Gimnazija Bežigrad, Ljubljana
Mentorica:
Anja Petković, FMF, Univerza v Ljubljani
Projekt obsega reševanje diofantskih enačb na primeru zgodbice Rdeča kapica in
lovci. Lovcev je bilo 29, lovk ( lovcev ženskega spola) pa 13. Vsak od njih je moral
prejeti enako količino denarja, ni pa nujno, da so in lovci in lovke prejeli enako.
Rdeča kapica mora skupini izplačati 1 euro, vendar jim denar lahko tudi vzame. Ideja
je, da poiščemo vse možnosti transakcije celega števila evrov. Diofantske enačbe, so
namreč enačbe, kjer x in y pripadata množici celih števil. Predstavili smo reševanje
na dva načina, in sicer z Evklidovim algoritmom in Eulerjevo metodo. Cilj našega
projektnega dela je torej predstaviti možnosti reševanja enačb ter zapisati tudi rešitve
splošne enačbe. Osredotočili smo se tudi nekoliko na dokazovanje, pomen skupnega
delitelja in izreke, kdaj je enačba v celih številih rešljiva.
Video
|
|
|
|